Posts In: Esmaspäev

Yin jooga

October 7, 2021

Yin jooga on suhteliselt passiivne, pisut meditatiivne ning ilma lihasaktiivsuseta joogastiil. Asendeid hoitakse pikemat aega (isegi 3-5 minutit) keskendudes lihastele, hingamisele ja lõdvestumisele. Just täieliku lõdvestumise abil liigutakse pindmistest lihastest sügavamale, venitades ja end avades jõutakse sügavate kihtideni – liigesed. sidekoed, sidemed, kõõlused, kõhred ja fastiad. Yin jooga poosid mõjutavad inimese kehas erinevaid energiakanaleid ja aitavad vabastada sinna kogunenud pingeid ja plokke ning ühtlasi aitab Yin jooga praktiseerimine korrastada närvisüsteemi, energeetikat, mõtlemist ja hingamist. Yin jooga aitab leida oma kehaga suurema kontakti, õpetab keha kuulama ja austama. Rahulik ja sissepoole suunatud praktika aitab meie kiiresse ja pingelisse ellu tuua sellised väärtused nagu kannatlikkus, alistumisoskus, aktsepteerimisoskus, tänu- ja rahulolutunne.

Yin jooga sobib oma rahuliku loomu poolest kõigile, sest igale inimesele leidub asendi juures erinev variatsioon ja sügavus. Kui see on leitud ja tekib asendis olles ebamugavustunne, ei tasu kindlasti kohe asendit muuta vaid tasub püüda rahuliku hingamisega keha vastupanu leevendada. Samas haigete endale teha ei tohi, närvivalu korral tuleb kas asendit muuta või sellest välja tulla. Eriti sobib Yin jooga tasakaaluks kõigile Yang tüüpi, tugeva lihasaktiivsusega liikumistele. Kui inimene tegeleb spordialaga, kus ta ehitab oma lihast üles ja sellega paisutab kuid pisut ka lühendab seda, tuleb ju venitustega oma lihased taas pikemaks-tavaasendisse saada, et säilitada oma keha liikuvus ja tervis.

Nii nagu kõiki teisi joogastiile harrastades, nii ka Yin joogasse tulles võiks süüa võimalusel kaks tundi enne algust ja et mitte käivitada seedetööd ka juues, soovitatakse juua pool tundi enne praktikat ja pool tundi peale praktikat. Aga kuna inimesed on kõik erinevad ja kui keha ikkagi nõuab praktika ajal vett, siis ei ole see loomulikult keelatud. Rohkem soovitatakse juua ka joogapraktikale järgneval päeval.

Kundalini jooga

January 5, 2016

Mis on Kundalini jooga

Jooga harjutused tasakaalustavad meie füüsilist ja psüühilist olekut ning jooga abil hakkab tööle organismi tervendamise isereguleeriv süsteem. Tähtsad on nii hingamine, meditatsioon kui ka füüsilised harjutused, et saavutada hea tervis ja hingeline tasakaal.

Kundalini jooga on pärit Indiast ning jõudis läänemaailma 1969. aastal läbi joogi Bhajan’i õpetuse. See on intensiivne jooga vorm, mis kasutab füüsilisi harjutusi (kriya’sid), hingamistehnikat (pranayama), helivibratsioone (mantraid), meditatsioone, käteasendeid (mudrasid) ja kehalukke (bandha’sid). Need tehnikad tasakaalustavad energiakanalite ja -keskuste tööd ning parandavad meie tervist ja suurendavad hingelist rahulolu. Kundalini jooga eesmärk on hoida tasakaalus inimene kui tervik – korras tervis füüsilises kehas, rahulik meel ja tunda ning järgida oma hinge soove.

Rohkem infot: http://www.kundaliniyoga.ee/et/

 

Mida meeles pidada enne alustamist ja tunnis

Ära söö tugevat einet vähemalt 2 tundi enne joogasse tulekut.

Enne Kundalini joogaga alustamist mõtle läbi oma tervislik seisund: raseduse, traumade, krooniliste haiguste ja muude raskemate tervisehädade puhul pea eelnevalt nõu oma perearstiga või erialaspetsialistiga jooga sobivuse osas. Paljud harjutused ei sobi rasedatele.

Alkoholi ja uimastite tarvitamine ning jooga praktiseerimine ei sobi kokku. Kui oled mõnuaineid tarvitanud, siis tundides osalemine pole lubatud.

Naistel tasub oma keha suhtes eriti tähelepanelik olla menstruatsiooni ajal: ära harjutustega üle pinguta ja soovitav on mitte teha tulehingamist, tagurpidi asendeid (turiseis, ader), tugevat juurelukku menstruatsiooni esimestel päevadel (või kogu menstruatsiooni ajal- oleneb sinu organismist).

Kuula oma keha ja ära mine üle valu piiri- jooga üks eesmärke on keha tunnetuse parandamine. Suurenda harjutuste kestust ja tempot järkjärgult. Kui keha annab valu või ebamugavustundega märku, siis korrigeeri harjutuste kestust, tempot, puhkepauside pikkust ning asendeid selliselt, et see sobiks sinu enesetunde ning seisundiga.

Kui harjutus on hetkel veel liiga raske või pikk, siis kasuta kergemat varianti ja visualiseeri harjutuse tegemist- see aitab osaliselt soovitud tulemust ikkagi saavutada. Ole oma praktikas järjepidev ja pühendunud. Kui märkad vormi paranemist, siis tunne väikestest edusammudest rõõmu. Tähtis on just sinu enda kogemus, mis läbi tunnetuse muutub teadlikuseks ja taipamiseks.

 

Mantrad tunni alguses ja lõpus

Kundalini joogas kasutatakse gurmukhi-keelseid (sanskriti algkeel) mantraid tervendamiseks, energiakeskuste mõjutamiseks ja teadvusseisundi muutmiseks. Mantra jõud on vibratsioonis, rütmilises korduses ning positiivses sisenduses.

Iga kundalini jooga tund algab alati mantrate loitsimisega sissehäälestumiseks ja väljahäälestumiseks.

 

Mantrad tunni alguses sissehäälestumiseks

ONG NAMO, GURU DEV NAMO

Tõlge: Lõpmatu loov tarkus, ma kutsun sind! Iseenda loov tarkus, ma kutsun sind!

See on Adi Mantra, see mantra muudab meid vastuvõtlikuks oma keha, meele ja intuitsiooni sõnumitele ning aitab häälestuda oma sisemisele spirituaalsele õpetajale, et juhtida vaimselt nii õpetajat kui õpilast kogu joogatunni jooksul.

AD GURAY NAMEH, JUGAD GURAY NAMEH, SAT GURAY NAMEH, SIRI GURU DEVAY NAMEH

(loe: aad guree namee, dzhugaad guree namee, sat guree namee, siri guru dee vee namee)

Tõlge: Ma kummardan ürgse tarkuse ees. Ma kummardan aegadeülese tarkuse ees. Ma kummardan tõelise tarkuse ees. Ma kummardan suure, nähtamatu tarkuse ees.

See on Mangala Charn Mantra – Kaitsemantra, mis avab meid juhendamisele ja tagab kaitse.

 

Mantra tunni lõpus väljahäälestumiseks

SAT NAM

Tõlge: “Tõde on minu identiteet”

See mantra aitab salvestada harjustuste ja meditatsiooni mõju.

Võib laulda või lausuda ka Yogi Bhajani loodud mantrat, millega saadame toetavat energiat ja õnnistust:

Eesti keeles
igavene päike on su kaaslane
armastus sinu sees
tema valgus hele taevane
näitab sulle teed

Inglise keeles
May the long time sun shine upon you
All love surround you
And the pure light within you
Guide your way on