Posts In: Pühapäev

Eratunnid

June 28, 2022

Mis on Kundalini jooga

Jooga harjutused tasakaalustavad meie füüsilist ja psüühilist olekut ning jooga abil hakkab tööle organismi tervendamise isereguleeriv süsteem. Tähtsad on nii hingamine, meditatsioon kui ka füüsilised harjutused, et saavutada hea tervis ja hingeline tasakaal.

Kundalini jooga on pärit Indiast ning jõudis läänemaailma 1969. aastal läbi joogi Bhajan’i õpetuse. See on intensiivne jooga vorm, mis kasutab füüsilisi harjutusi (kriya’sid), hingamistehnikat (pranayama), helivibratsioone (mantraid), meditatsioone, käteasendeid (mudrasid) ja kehalukke (bandha’sid). Need tehnikad tasakaalustavad energiakanalite ja -keskuste tööd ning parandavad meie tervist ja suurendavad hingelist rahulolu. Kundalini jooga eesmärk on hoida tasakaalus inimene kui tervik – korras tervis füüsilises kehas, rahulik meel ja tunda ning järgida oma hinge soove.

Rohkem infot: http://www.kundaliniyoga.ee/et/

 

Mida meeles pidada enne alustamist ja tunnis

Ära söö tugevat einet vähemalt 2 tundi enne joogasse tulekut.

Enne Kundalini joogaga alustamist mõtle läbi oma tervislik seisund: raseduse, traumade, krooniliste haiguste ja muude raskemate tervisehädade puhul pea eelnevalt nõu oma perearstiga või erialaspetsialistiga jooga sobivuse osas. Paljud harjutused ei sobi rasedatele.

Alkoholi ja uimastite tarvitamine ning jooga praktiseerimine ei sobi kokku. Kui oled mõnuaineid tarvitanud, siis tundides osalemine pole lubatud.

Naistel tasub oma keha suhtes eriti tähelepanelik olla menstruatsiooni ajal: ära harjutustega üle pinguta ja soovitav on mitte teha tulehingamist, tagurpidi asendeid (turiseis, ader), tugevat juurelukku menstruatsiooni esimestel päevadel (või kogu menstruatsiooni ajal- oleneb sinu organismist).

Kuula oma keha ja ära mine üle valu piiri- jooga üks eesmärke on keha tunnetuse parandamine. Suurenda harjutuste kestust ja tempot järkjärgult. Kui keha annab valu või ebamugavustundega märku, siis korrigeeri harjutuste kestust, tempot, puhkepauside pikkust ning asendeid selliselt, et see sobiks sinu enesetunde ning seisundiga.

Kui harjutus on hetkel veel liiga raske või pikk, siis kasuta kergemat varianti ja visualiseeri harjutuse tegemist- see aitab osaliselt soovitud tulemust ikkagi saavutada. Ole oma praktikas järjepidev ja pühendunud. Kui märkad vormi paranemist, siis tunne väikestest edusammudest rõõmu. Tähtis on just sinu enda kogemus, mis läbi tunnetuse muutub teadlikuseks ja taipamiseks.

 

Mantrad tunni alguses ja lõpus

Kundalini joogas kasutatakse gurmukhi-keelseid (sanskriti algkeel) mantraid tervendamiseks, energiakeskuste mõjutamiseks ja teadvusseisundi muutmiseks. Mantra jõud on vibratsioonis, rütmilises korduses ning positiivses sisenduses.

Iga kundalini jooga tund algab alati mantrate loitsimisega sissehäälestumiseks ja väljahäälestumiseks.

 

Mantrad tunni alguses sissehäälestumiseks

ONG NAMO, GURU DEV NAMO

Tõlge: Lõpmatu loov tarkus, ma kutsun sind! Iseenda loov tarkus, ma kutsun sind!

See on Adi Mantra, see mantra muudab meid vastuvõtlikuks oma keha, meele ja intuitsiooni sõnumitele ning aitab häälestuda oma sisemisele spirituaalsele õpetajale, et juhtida vaimselt nii õpetajat kui õpilast kogu joogatunni jooksul.

AD GURAY NAMEH, JUGAD GURAY NAMEH, SAT GURAY NAMEH, SIRI GURU DEVAY NAMEH

(loe: aad guree namee, dzhugaad guree namee, sat guree namee, siri guru dee vee namee)

Tõlge: Ma kummardan ürgse tarkuse ees. Ma kummardan aegadeülese tarkuse ees. Ma kummardan tõelise tarkuse ees. Ma kummardan suure, nähtamatu tarkuse ees.

See on Mangala Charn Mantra – Kaitsemantra, mis avab meid juhendamisele ja tagab kaitse.

 

Mantra tunni lõpus väljahäälestumiseks

SAT NAM

Tõlge: “Tõde on minu identiteet”

See mantra aitab salvestada harjustuste ja meditatsiooni mõju.

Võib laulda või lausuda ka Yogi Bhajani loodud mantrat, millega saadame toetavat energiat ja õnnistust:

Eesti keeles
igavene päike on su kaaslane
armastus sinu sees
tema valgus hele taevane
näitab sulle teed

Inglise keeles
May the long time sun shine upon you
All love surround you
And the pure light within you
Guide your way on

alates 12.02 kell 16.00-17.45

Soovid uuel aastal võtta rohkem aega enda sisse vaatamiseks ja hakata käima kundalini jooga tavatundides? Siis tule jooga algajate kursusele!
Sellel kursusel käime rahulikus tempos läbi põhilised asendid, hingamistehnikad ja baasteadmised. Kursus aitab paremini tavatunnis kaasa teha ja siin on rohkem aega selgitamiseks, küsimusteks-vastusteks. Teoreetiline osa vaheldub praktiliste harjutustega. Igal kursuse päeval teeme ühe kriya (harjutuste seeria) ja meditatsiooni ning keskendume rohkem ühele kindlale teemale.
Kursus koosneb neljast erinevast tunnist.

Kundalini jooga mõju:
• paraneb füüsiline vorm ja painduvus
• paraneb keha tunnetus
• tugevneb närvi- ja immuunsüsteem
• tekib rohkem energiat ja elujõudu
• vähenevad pinged ja suureneb tasakaal su elus
• kasvab usaldus enda ja maailma suhtes

AJAKAVA
Pühapäeviti kell 16-17.45
12.02 Sissejuhatav tund- joogast üldiselt, tunni ülesehitusest, fookuse hoidmisest
19.02 Hingamistehnikad ja kehalukud
26.02 Joogaasendid, energiakeskused
05.03 Meditatsioon ja kokkuvõte

Osaluspanus kogu kursus 65.-
Kursust viib läbi joogaõpetaja Rita Ukkivi.
Kursuse eest saad tasuda ka Stebby kaudu spordikompensatsiooni saamiseks.

Vajalik eelregistreerimine: FB sõnumites või rita.ukkivi@gmail.com; tel 5058118

Ja inspiratsiooniks tagasiside eelmiselt algajate kursuselt

“Mulle algajate kursus väga meeldis. Kuna varem polnud joogaga kokku puutunud (olin sellele küll varem juba mõelnud), sain kursuselt ülevaate jooga olemusse ja selle rakendamise võimalustesse igapäevaelus. Avastasin enda jaoks palju uut ja huvitavat ja kuidagi uue, rahulikuma vaatenurga asjadele. Tundus, et sain joogast täpselt selle, mida hetkel vajan ja otsima tulin. Kindlasti praktiseerin edasi:) Koht on ka kuidagi looduslähedane, positiivse energiaga ja hästi sobiv.”

“Kõik teemad sobisid hästi. Midagi segaseks ei jäänud. Tempo oli paras ja ma minu jaoks oleks võinud ka intensiivsem olla. Samas oli hästi palju selgitusi, mis olid palju abiks. Just see mida jälgida ning mis on lihtsamad variandid kui täisversiooni teha ei saa või esialgu ei õnnestu mis iganes põhjusel.
Oli väga hea kursus. Olen väga tänulik selle kogemuse eest!!”