Kuidas liikumine aitab taastuda peale haigust

Kuidas aidata enda või lähedaste tervenemisele kaasa läbi liikumise, kui olete läbi põdemas seda viirushaigust. Siit mõned kogemused ja soovitused liikumisega tegelevatelt treeneritelt, kes on ise läbi põdenud ja ennast aidanud.

Teha sügavat hingamist, kus sisse hingates kõht kergelt paisub ja välja hingates läheb jälle tagasi selgroo suunas. Siis saab hingata läbi ka kopsu alumised osad ja aidata puhastamisele kaasa. Oluline siin jälgida, et selg oleks sirutatud ja kõht liiguks õiget pidi hingamise käigus. Hea on seda harjutada teha selili, sest siis on paremini tunda kõhu liikumist hingamisel.
Harjutada pikka väljahingamist.. Lisan lingi, kus videos on näha hingamise harjutused alates 3.50 minutist. Pikk väljahingamine aitab paremini puhastada kopse.
https://www.perearstiselts.ee/eps-videod-online/video/covid-19-koduse-ravi-juhend-taeiskasvanud-patsiendile

Kui paranemise alguses on nõrk olemine, siis teha sügavamat hingamist ja alustada keha patsutamise ja koputamisega. Lasta selg läbi patsutada ja ise patsutada läbi küljed, tuharad, jalad eest, külgedelt, tagant. Pead masseerida, kaela kergelt külgedelt patsutada. Need aitavad seiskunud energia liikuma saada.
Liikuda ja kui vähegi võimalik värske õhu käes. Oluline on voodist välja saada, liigutada ja saada energia liikuma. Kui õues kõndida, siis käed käima panna, et ka lümfisüsteem aitaks keha puhastamisele paremini kaasa. Ja kõndides ikka korralikult hingata. Väga hea on teha hingamiskõndi, kus sammud ja hingamine koostööd teevad ja on kaks ühes- aktiivne liikumine ja sügav hingamine.
Venitamine, eriti tugevam, ei pruugi olla hea mõte paranemise alguses. Keha on veel nõrk ja lihased rabedad, võib tekitada skeletis ebastabiilsust ja lihastes mikrorebendeid.
Ja muidugi puhkus ja lõdvestus on väga head ning võimalusel olla eemal kogu info mürast. See aitab ka mõtteid puhastada. Kuulata pigem rahustavat muusikat või looduse helisid.
Puhake, hingake täiel rinnal, püüdke kinni novembris päikeselised hetked õues, rõõmustage ja armastage! Seda me saame iseenda jaoks teha.

Pühapäeval võimalus tulla harjutama hingamiskõndi kell 14.30-15.30.

Järgmisest nädalast kundalini jooga tunnid veebis, kus teeme harjutuste seeriat südamele ja kopsudele ning palju hingamisharjutusi, et tugevdada läbi hingamise kogu keha.

Teisipäeval veebi tunnis ka põhirõhk hingamisel, et see sügav täishingamine korralikult selgeks saada ja oma tervist paremini hoida.

Olge hoitud